برای شناخته تر شدن یک کسب و کار و تبدیل شدن آن به یک برند معروف نیاز است تا تبلیغات به شیوه های استاندارد و صحیح و با توجه به نوع آن بیزینس صورت بگیرد. بدیهی است که این کار به روش های مختلفی انجام می شود و یکی از رایج ترین آن ها با استفاده از ارسال پیامک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی می باشد. اینکه استفاده از این روش برای تبلیغ کسب و کاری مثل کافی شاپ، چه مزایا و معایبی را به همراه خواهد داشت؛ موضوعی است که در این مقاله گروه سر آشپزان برتر به بررسی آن پرداخته است. به نظر شما به طور کلی چرا باید برای کسب و کارتان تبلیغ کنید و این کار چه سودی برایتان خواهد داشت؟
شما پس از راه اندازی کافی شاپ، شاید تعدادی مشتری به دست بیاورید که بعضی از آن ها به مشتری ثابت و همیشگی تبدیل شوند ولی تعداد زیادی از مخاطبان نیز ممکن است پس از یک بار استفاده از خدمات کسب و کار شما به دلایل مختلف و متعدد، دیگر به شما مراجعه نکنند و در واقع به این شکل است که همواره با گذشت زمان بخشی از مشتریان بیزینس خود را از دست خواهید داد، اما آیا می توانید بفهمید که علت این مسئله چه چیزهایی می تواند باشد؟
- قدم اول این است که شما عواملی را موجب کاهش میزان محبوبیت کافی شاپ شما می باشند، شناسایی کرده و در جهت رفع آن ها تلاش کنید.
- قدم دوم این است که یک بررسی کلی در مورد میزان استفاده از روش های تبلیغات انجام دهید؛ زیرا بدون شک تبلیغ موثر می تواند تاثیر بسیار قابل توجهی بر افزایش مخاطبان و مشتریان شما داشته باشد. یک روش خوب برای اینکه بتوانید با مشتریانتان در ارتباط باشید، این است که از آن ها بخواهید در صورت تمایل اطلاعات تماسشان را در اختیارتان قرار دهند؛ البته این درخواست باید با استفاده از روش خاصی بیان شود؛ مثلا می توانید یک برگه ی نظرسنجی در مورد کافی شاپ و کیفیت سرویس های ارائه شده در آن را به مشتریانتان بدهید و از آن ها بخواهید پاسخشان را به صورت حضوری و یا به سامانه ی تماس / ایمیلی شما ارسال نمایند.
- قدم سوم این است که برای به دست آوردن مشتریان زیاد تر از شرکت ها و مجموعه هایی که تبلیغات پیامکی را انجام می دهند، کمک بگیرید. این شرکت ها با در اختیار داشتن تعداد زیادی شماره از مخاطبان می توانند باعث شوند کافی شاپ شما خیلی سریع شناخته و به عموم مردم معرفی شود. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که در پیامکی که برای مشتری باید ارسال شود چه محتوایی بهتر این نوشته شود تا برای مخاطب جذاب و ترغیب کننده به نظر برسد؟ گروه سرآشپزان برتر در ادامه به این پرسش پاسخ خواهد داد.
اهمیت کیفیت محتوا در تبلیغات پیامکی کافی شاپ
اگر شما کسب و کارتان را به تازگی راه اندازی کرده اید، بهتر است محتوای پیامکی که ارسال می کنید در ارتباط با تخفیف ها، آفر ها امکانات و ویژگی های خاصی باشد که در کافی شاپ خود به مشتریان ارائه خواهید داد. پیشنهاداتی از این قبیل باعث خواهد شد که مشتریان شما بیشتر ترغیب شده و برای یکبار هم که شده با مراجعه ی حضوی خود از سرویس های شما بهره مند شوند. توجه داشته باشید که از ارسال پیامک های بیش از حد و بدون محتوای جذاب پرهیز کنید؛ زیرا ممکن است تعدادی از مشتریان شما از ارسال بیش از حد پیامک ناراضی شوند. پیشنهاد می شود در فرصت ها و روزهای به خصوص و با مناسبت خاص اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی کنید.
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر حتما با شرکت های ارائه دهنده ی این خدمات و مجموعه هایی که همانند سرآشپزان برتر دارای تجربه های کافی در زمینه ی راه اندازی و تبلیغات کافی شاپ هستند، گفتگو داشته باشید.
مزایا و معایب روش تبلیغات پیامکی و محتوایی برای کافی شاپ ها چیست؟
حال که با این روش آشنا شدید، می خواهیم برخی از مهم ترین مزایا و معایب استفاده روش ارسال پیامک تبلیغاتی را ذکر نماییم:
- روش ارسال پیامک شاید امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن اپلیکیشن های پیام رسان همانند تلگرام کمی قدیمی و ناکارآمد به نظر برسد ولی این روش همچنان حتی توسط برند های بزرگ و برای اطلاع رسانی و تبلیغات استفاده می شود.
- هزینه های استفاده از این نوع تبلیغات در مقایسه با سایر روش ها تا حد زیادی مناسب می باشد و موجب صرفه جویی در بودجه ی مالی شخص دارنده ی کسب و کار کافی شاپ می گردد.
- استفاده از این روش می تواند در زمانی بسیار کم برند شما را به افراد زیادی معرفی کرده و در نهایت باعث افزایش مخاطبان و در دراز مدت افزایش درآمد و سود شما بشود.
بدون دیدگاه