شاید چنین سوالی برایتان مطرح شود که آیا در دنیای امروزی، مدرن بودن و هماهنگی با نیاز های زمانه ضامن اصلی موفقیت یک کسب و کار است یا خیر؟
در این مقاله از سری مقالات تخصصی سایت گروه سرآشپزان برتر، اطلاعاتی در خصوص پاسخ به این سوال بیان شده است با در نظر گرفتن اینکه هیچ چیز قطعا بد یا خوب نیست اما می تواند بر روی بیزینس شما تاثیراتی داشته باشد و بسیار مهم است که شما به عنوان یک کارفرما یا مدیر رستوران، کافی شاپ، فست فود از این نکات مطلع باشید و در صورت لزوم آن ها را به کار بگیرید. یکی از جالب ترین این نکات که امروزه بسیار پر طرفدار شده است، طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار است. به ویژه اگر که آن کار مرتبط با بیزینس های غذایی باشد، می توان موارد هیجان انگیزی را داخل برنامه ی طراحی شده گنجاند و آن را به یک App کاربردی تبدیل نمود. سوال بسیاری از مدیران این است که آیا این کار واقعا برای کسب و کار ما سودآور است؟
آیا باعث می شود که مشتریان بیشتری به دست آوریم؟
آیا با طراحی اپلیکیشن موبایل رستوران، کافی شاپ، فست فود در مقایسه با رقیبان خود در این زمینه ی کاری، جلوه ی بهتری در نزد مخاطبان خواهیم داشت؟
پاسخ ما به تمامی این سوالات، بله است اما در صورتی که بتوانید درست و مطابق با برنامه ریزی عمل کنید؛ زیرا این گونه نیست که قطعا بعد از انجام چنین کاری به یکباره همه چیز بهتر شود و تغییرات مثبت داشته باشد. پس از انجام طراحی باید بتوانید تا اپلیکیشن رستوران خود را به عموم مردم معرفی کنید و بگویید که از این طریق می توانید راحت تر با ما در تماس باشید و مجموعه ی ما را بشناسید و این معرفی نیازمند تبلیغات حرفه ای است؛ پس کل کار و موفقیت در این زمینه و دستیابی به نتایج خوب پس از طراحی اپلیکیشن موبایل برای کافی شاپ، رستوران و فست فود نیازمند یک برنامه ریزی خوب و کاربردی است که ارائه ی آن از جمله خدمات راهنمایی و مشاوره ی گروه سر آشپزان برتر می باشد.
جهت طراحی اپلیکیشن موبایل و گوشی هوشمند برای رستوران به چه نکاتی توجه کنید؟
اگر شما قصد داشته باشید برای مجموعه ی خود چه در قالب رستوران سنتی یا فرنگی، کافی شاپ و فست فود یک برنامه ی قابل اجرا در گوشی های هوشمند طراحی کنید، نکته یاول این است که انجام این پروژه را به حرفه ای ها بسپارید و این برنامه قابلیت اجرا در تمامی دستگاه های گوشمندو با سیستم عامل های مختلفی نظیر، اندروید، آیفن و ….. را داشته باشد؛ زیرا از این طریق کاربران بیشتری می توانند برنامه طراحی شده را مورد استفاده قرار دهند.
نکته ی بعدی که تکمیل کننده ی این روال خواهد بود توجه به دو زبانه بودن اپلیکیشن است، در این صورت شانس این را خواهید داشت که توسط افرادی که به زبان انگلیسی تکلم می کنند نیز دیده شوید و اگر خوب عمل کرده باشید و به میزان کافی محبوب شوید، برخی از مشتریان شما را توریست ها و مسافران خارجی تشکیل دهند؛ بنابراین طراحی اپلیکیشن موبایل دو زبانه برای رستوران، کافی شاپ و فست فود خالی از سود و فایده نخواهد بود، ضمن اینکه مجموعه ی شما را حرفه ای تر نشان می دهد چون در ساخت برنامه برای گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها به نکات ریز اما مهمی توجه کرده اید.
مزیت های طراحی اپلیکیشن رستوران چیست؟
یک مطلب مهم این است که یک کاغذ بردارید و تمام خواسته های خود و انتظارات خود از این App را بر روی آن بنویسید. شما می خواهید که چنین برنامه ای شامل چه قسمت هایی باشد و به کمک آن چه ویژگی ها و امکاناتی از مجموعه ی شما در دسترس مخاطب قرار گیرد. مشتری با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل خود از چه مواردی بهره مند خواهد شد. برای مثال چنین برنامه ای بهتر است که دارای بخش های زیر باشد:
- بخشی برای معرفی رستوران شما تحت عنوان ( درباره ی ما )
- در نظر گرفتن یک دسته بندی برای نمایش منوی غذایی، دسر و نوشیدنی ها به همراه ذکر محتویات و جزییات هر غذا و قیمت دقیق آن.
- گالری تصاویر ( شامل عکس های معرفی کننده از دکوراسیون و فضای بیرونی و داخلی مجموعه و همچنین تصاویری از غذاها و نوشیدنی های قابل ارائه در مجموعه ی شما )
- نمایش آدرس در نقشه و قابلیت اتصال به گوگل مپ و مسیر یابی.
- قابلیت share شدن تصاویر و صفحات اپلیکیشن موبایل رستوران، فست فود یا کافی شاپ در شبکه های اجتماعی و سایر برنامه های ارتباطی.
- قابلیت رزرو آنلاین میز
- قابلیت سفارش دهی آنلاین غذا و دلیوری در محل
- قابلیت پرداخت آنلاین وجه
- بخش انتقادات و پیشنهادات مشتریان
- قابلیت نمایش تور مجازی 360 درجه از فضای داخلی رستوران، فست فود یا کافی شاپ
- در نظر گرفتن بخشی برای تخفیفات، آفر ها و شرایط ویژه برای مشتریان وفادار و کسانی که از طریق اپلیکیشن موبایل با مجموعه ی شما در ارتباط بوده اند.
بدون دیدگاه