معروف ترین و محبوب ترین کسب و کارها نیز همواره به دنبال یافتن راه های جدیدی برای افزایش فروش محصولات خودشان هستند؛ بنابراین شما هم باید به عنوان یک مدیر با تجربه سعی کنید در خصوص بیزینس و کسب و کارتان، ایده ها و روش های جدیدی را اجرا نمایید تا بتوانید میزان فروش و در نتیجه سودتان را بالاتر ببرید. فرض کنید که صاحب یک رستوران هستید، آیا می دانید که چگونه می توانید موجبات افزایش فروش و جذب مشتریان و مخاطبان بیشتر را فراهم نمایید و لازم است که چه پارامتر هایی را رعایت کنید؟
در ادامه ی این مقاله از سایت مجموعه ی سرآشپزان برتر به نکات و مواردی اشاره خواهیم کرد که به شما برای ارتقای سود آوری بیزینس و کسب و کارتان کمک زیادی خواهند کرد. توجه داشته باشید که این مقاله صرفا به بررسی راه های افزایش درآمد در کسب و کار هایی مانند رستوران داری می پردازد ولی شما می توانید با استفاده از روش هایی مشابه این موارد را در کسب و کار دیگری نیز به کار ببرید و بهترین نتیجه ی مورد انتظار را دریافت کنید.
همان طور که اطلاع دارید برای راه اندازی رستوران باید مراحل مختلفی را با موفقیت سپری شود و این کار به سادگی انجام نمی شود. برای اینکه بتوانید بیزینس و برندتان را از سایر رقبا برتر و متفاوت تر نشان دهید، ضروری است که نسبت به انجام برخی از کار ها توجه کافی داشته باشید.
از میزان فروش رستوران های رقیب وعملکرد آن ها مطلع شوید.
بررسی کردن نحوه ی کار و عملکرد رقیبان می تواند یکی از روش های خیلی خوب برای کشف موثر ترین راهکارها به جهت افزایش فروش و سود آوری باشد. یک رستوران دار و مدیر موفق کسی است که همواره رقبا و عملکرد سایرین را بررسی نماید و نقاط ضعف و برتری آنان را شناسایی کرده و در کسب و کار خود آن ها را به کار گیرد. این موضوع به این معنا نیست که اگر بیزینس رقیبانتان از ایده و خلاقیتی منحصر به فرد برخوردار است، شما هم همان ایده را به کار ببرید؛ بلکه باید استراتژی ای که آن ها برای افزایش فروش رستوران و یا جذب مشتریان بیشتر استفاده کرده اند را بشناسید تا سرآغاز به وجود آمدن ایده های ناب تر در ذهنتان باشد؛ بنابراین بررسی عملکرد رقیبان اولین روشی است که باعث می شود کسب و کار شما پیشرفت کند.
استفاده از روش پیشنهاد های های ویژه و تخفیفات مناسبتی برای مشتریان رستوران
اگر شما به فروشگاهی مراجعه کنید و پس از خرید محصولی، هدیه و یا تخفیف ویژه ای دریافت کنید بدون شک خوش حال خواهید شد و حس خوبی به شما دست خواهد داد؛ بنابراین می توانید از همین شیوه در کسب و کار خودتان نیز استفاده کنید و با ارائه دادن پیشنهادات خاص و آفر های ویژه برای مشتریانتان رضایت و توجه ی آن ها جلب کنید. البته به این نکته دقت داشته باشید که در انتخاب و تعیین این پیشنهاد ها برای افزایش فروش رستوران و البته افزایش یافتن میزان محبوبیت از قبل به طور کامل فکر کنید و سعی کنید پیشنهادی را مد نظر قرار بدهید که بیشتر مورد توجه ی مخاطبانتان قرار بگیرد. در ضمن برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، می توانید حتی از مشتریان خود نظرسنجی کنید و از نتایج آن برای تعیین بهترین و سورپرایز کننده ترین پیشنهاد استفاده نمایید.
تاثیر مشتری مداری و نحوه ی برخورد حرفه ای با مشتری بر افزایش میزان فروش رستوران ها
یکی از مهم ترین نکاتی که در نزد مشتریان چنین کسب و کاری اهمیت دارد و همواره مورد توجه آنان قرار می گیرد، مشتری مداری و نحوه ی برخورد با آن ها می باشد. بدون شک اهمیت دادن به مشتری و در اولویت قرار دادن نیازها، تمایلات و درخواست های آن ها از مواردی است که باعث می شود مخاطبان به مشتریانی ثابت و همیشگی تبدیل شده و به مرور این مسئله باعث افزایش فروش رستوران خواهد شد، علاوه بر این به نوعی باعث تبلیغ ماندگار و بیشتر شدن محبوبیت و معروفیت بیزینس شما می گردد.
زمانی یک رستوران میتونه فروش خوبی داشنه باشه که همه جوره بتونه مجموعه رو خوب نشون بده
یک رستوران خوب باید همه چیزش خوب باشه که الان متاسفانه اصلا اینجوری نیست