رقابت بین کسب و کار ها باعث شده است که همواره صاحبان بیزینس ها به فکر راهکارهایی برای متمایز کردن برند خود از سایر برند های باشند. زمانی که شما یک برند یا کسب و کار جدیدی را به بازار معرفی می کنید، باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتواند با سایر فعالان در آن زمینه ی خاص رقابت کرده و به سرعت شناخته شود. برای مثال در خصوص یک کافی شاپ، ابتدا لازم است که استاندارد ها و معیارهایی را که از نظر مشتریان و مخاطبان اهمیت زیادی دارند، شناسایی کنید و در کسب و کارتان نسبت به پارامتر ها توجه خیلی بیشتری داشته باشید.
همان طور که می دانید کسب و کار هایی مانند رستوران ها، فست فود ها و کافی شاپ ها از مخاطبان زیادی برخوردار هستند و در صورتی که با استراتژی مناسبی برای راه اندازی این گونه مشاغل اقدام شود، می توانند در زمان کمی کارفرمایان را به سود بالایی برسانند و این گونه شغل ها بیشتر مورد توجه ی سرمایه گذاران و همچنین مردم جامعه قرار می گیرد؛ زیرا مرتبط با ضروری ترین نیاز مردم یعنی خوردن و آشامیدن می باشند. علاوه بر این ها امروزه چنین فضاهایی نظیر کافی شاپ باید از ویژگی هایی برخوردار باشند که علاوه بر در اختیار قرار دادن سرویس های با کیفیت و غذاهای خوشمزه، محیطی دنج و دوست داشتنی را برای وقت گذراندن و کسب آرامش مشتریان ایجاد نمایند.
کافی شاپ محبوب شما، چه ویژگی هایی دارد؟
یکی از انگیزه های گروه سر آشپزان برتر نیز برای انتشار این مقاله در خصوص مهم ترین ویژگی های کافی شاپ خوب این است که بتواند با بیان برخی از معیار ها به مخاطبان کمک کند تا یک فضای خوب برای استراحت، مطالعه، ریلکس کردن و سپری کردن وقت و آفریدن لحظه های خاطره انگیز با عزیزان خود انتخاب نمایند؛ زیرا امروزه کافه ها به مکانی برای استراحت و گفتگوی افراد تبدیل شده اند و مردم برای قرار های کاری و دوستانه تمایل دارند که چنین محیط هایی را انتخاب کنند و همان طور که مشاهده می شود در جامعه ی امروزی این بیزینس در حال توسعه و رشد زیادی می باشد. حال سوالی که برای کارفرمایان و فعالان در این عرصه پیش می آید این است که با توجه به رقیبان زیادی که در حوزه ی راه اندازی کافی شاپ فعالیت دارند، چگونه می توانیم برند خود را با موفقیت به سود برسانیم؟
برای پاسخ به این سوال باید پارامتر های زیادی در نظر گرفته شود؛ یعنی کسب و کار شما باید ویژگی های به خصوصی را داشته باشد که از نظر مشتریان خاص تر و متفاوت تر و بهتر از سایر رقیبان به نظر برسد. شما باید بررسی کنید که مخاطبان و بازار هدف این کسب و کار دقیقا به دنبال چه چیزی است در صورتی که توانستید به این سوال پاسخ واضح و مشخصی بدهید و این ویژگی ها را در خصوص کافی شاپ خود اجرا نمایید، بدون شک به یک برند بی نظیر تبدیل خواهید شد.
اهمیت دکوراسیون کافی شاپ در جذب مشتری
دیزاین و طراحی محیط کافه بسیار اهمیت دارد و اولین چیزی که در بدو ورود نظر مشتری جلب می کن،د ظاهر و رنگ های به کار رفته در دکوراسیون محیط می باشد. شما باید از رنگ ها و طرح هایی استفاده کنید که به مخاطبانتان حس خوبی را انتقال بدهید و در واقع سعی کنید کاری را انجام بدهید که به مشتریانتان انرژی مثبت منتقل کند؛ زیرا افرادی زیادی هستند که پس از پایان روز کاری خسته کننده به کافی شاپ مراجعه می کنند. توجه به این ویژگی مهم یعنی دیزاین داخلی می تواند مراجعه کنندگان را به مشتریان همیشگی و ثابت تبدیل نماید.
موارد دیگری که به عنوان ویژگی های یک کافی شاپ خوب در نظر گرفته می شوند، عبارتند از :
- کیفیت خدمات و غذاها: بارز ترین خصوصیت یک کافه، کیفیت خدمات و غذا هایی است که در آن جا ارائه می شود. شما حتما باید به این موضوع توجه ی ویژه ای داشته باشد زیرا می تواند موجب کسب اعتبار و محبوبیت و جذب مشتریان بیشتر شود.
- قیمت مناسب: قیمت نوشیدنی ها و خوراکی هایی که در کافی شاپ سرو می شوند، برای اکثر افراد دارای اهمیت است؛ بنابراین سعی کنید قیمتی که برای غذاها و خدمات مجموعه ی خود تعیین می نمایید، منطقی به نظر برسد. البته توجه داشته باشید که شما باید قیمت غذاهایی را که در کافه های رقیب نیز سرو می شوند، بررسی کنید و سپس برای قیمت گذاری اقدام کنید.
- رفتار مثبت و مهمانوازانه ی پرسنل و پیشخدمت های کافی شاپ، انتخاب موزیک زیبا و گوش نواز، نور پردازی مناسب، ایجاد فضاهای اختصاصی دو نفره، ایجاد فضای اختصاصی VIP برای برگزاری مهمانی ها، تخفیف های ویژه به مناسبت های خاص و ….. نیز می توانند از عوامل ترغیب کننده ی مشتریان به کافه ی شما باشند.
بدون دیدگاه