امروزه موضوع دیزاین و طراحی دکوراسیون کافی شاپ بیشتر از گذشته مورد توجه ی صاحبان و مدیران این کسب و کار قرار گرفته است.بدون شک توجه به این مورد مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت؛ زیرا همان طور که می دانید مشتری یا مخاطبی که برای اولین بار به کافه ی شما مراجعه می کند، ابتدا و در نگاه اول، نحوه ی چیدمان و طراحی محیط داخلی و همچنین رنگ بندی های به کار رفته در آن است که توجه وی را جلب خواهد کرد؛ بنابراین اگر بخواهید کسب و کارتان در نزد مشتریان و مخاطبان، نما و جلوه ی اختصاصی خودش را داشته باشد، حتما باید به طراحی دکوراسیون کافی شاپ به بهترین و زیباترین شکل توجه ویژه ای داشته باشید. نحوه ی طراحی داخلی یک محیط و پارامتر هایی که باید رعایت شوند، با توجه به نوع کسب و کار ها متفاوت خواهند بود و در این مقاله از سری مقالات تخصصی سایت گروه سر آشپزان برتر بعنوان مجری تخصصی راه اندازی کافی شاپ صرفا به بررسی بهترین شکل چیدمان کافی شاپ ها پرداخته شده و در ادامه نکات و راهکارهای جدیدی شرح داده شده است.
برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ، ابداع کننده ی سبک های جدید و تلفیقی باشید.
اگر به چند کافی شاپ در سطح شهر مراجعه کنید و با سفارش یک نوشیدنی زمانی کوتاه را در آن جا بگذرانید، متوجه خواهید شد که بیشتر این کافه ها سبک طراحی خاص خودشان را دارند. منظور از سبک، رنگ بندی و طرح های به کار رفته در دکوراسیون و نحوه ی چیدمان و محل قرار گرفتن بخش صندوق، سفارشات، نحوه ی قرار گیری میز ها و …. می باشد. در واقع سبک همان ایده و سلیقه ی شخص صاحب کسب و کار است که با استاندارد ها و قوانین طراحی دکور داخلی پیوند می خورد و در نهایت محیطی چشم نواز را ایجاد می نماید. به هر میزان که ایده ها پخته تر و کاربردی تر باشند، نتیجه ی نهایتی پروژه ی چیدمان و طراحی دکوراسیون کافی شاپ رضایت بخش تر و مشتری پسند خواهد شد. سبک اکثریت کافه ها با توجه به نوع و زمینه ی کاری تعیین می شود؛ برای مثال اگر غذاها و نوشیدنی هایی که سرو می شود، کاملا مدرن و امروزی هستند، در طراحی دکور نیز باید از سبک های جدید و به روز استفاده گردد؛ یعنی به بیان دیگر دیزاین محیط کافه باید بیانگر زمینه ی کاری و سلیقه و دیدگاه شما باشد.
دکوراسیون کافی شاپ سنتی یا مدرن؟
مشخصا استفاده از طرح های سنتی و دیزاین های قدیمی مانند استفاده از چوب، برای چیدمان کافی شاپ های مدرن مناسب نمی باشد و می توان از مواد اولیه ی جدید و رنگ بندی های هماهنگ تری در دکوراسیون استفاده کرد تا بتوان دیزاین به روز تر و مدرن تری ایجاد نمود. در مقابل اگر کافی شاپی با حال و هوای سنتی دارید، می توانید از طرح های قدیمی و همچنین الهام گرفتن از طرح های باستانی مانند المان های شاهنامه و دیگر کتاب های معروف و شناخته شده و پر طرفدار استفاده کنید. نکته ی جالبی که بهتر است در اینجا ذکر شود، این است که توجه به تکنولوژی و موارد استفاده از آن می تواند به جذب مشتری بیشتر کمک بسیار زیادی کند. اگر چیدمان و دکوراسیون کافی شاپ شما خاص باشد، قطعا افرادی زیاد تمایل دارند حتی برای گرفتن یک عکس در چنین محیط زیبایی به آن محیط مراجعه کنند و این موضوع در افزایش فروش شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت؛ پس همواره سعی کنید متفاوت از دیگران باشید و از ایده های جدیدی که رقیبان شما تا به حال از آن ها استفاده نکرده اند بهره بگیرید.
چگونه برای چیدمان و طراحی دکوراسیون کافی شاپ، از نظرات مشتریان و مخاطبان استفاده کنید؟
بدیهی است که در مرحله ی اول برای داشتن یک دیزاین منحصر به فرد، باید سبک کاریتان به صورت واضح مشخص و تعیین شود. سپس نیاز است که اجزا و مکان های مختلفی که در کافه وجود دارند، به خوبی و در جای مناسب قرار گرفته و چیده شوند. در این مرحله قرار گرفتن میز ها و صندلی ها، محل سفارش دادن غذا و تحویل آن، صندوق و … باید به درستی تعیین شوند. از مهم ترین پارامتر هایی که در این مرحله از طراحی دکوراسیون کافی شاپ باید به آن دقت کافی داشته باشید، می توانیم به راحت بودن دسترسی به این فضا ها برای مشتریان اشاره نماییم. در چیدمان دکوراسیون همواره از دید مشتری نگاه کنید و بررسی نمایید که آیا دیزاین به کار برده شده، مورد قبول مخاطبانتان هست یا خیر؟
توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین عوامل موفقیت یک کسب و کار، توجه به سلیقه و نیاز مشتریان می باشد. اگر از چیدمانی نامناسب در کافی شاپ استفاده شود، مشتریان شما حس راحتی نخواهند داشت. باید سعی کنید محیطی را ایجاد کنید که ضمن داشتن زیبایی و ویژگی ها منحصر به فرد،راحتی و آسایش مشتری را به همراه داشته باشد؛ برای مثال رفت و آمد در آن محیط راحت باشد. فضای خصوصی نشیمن برای مخاطبان حفظ شود و …. همچنین کار جالبی که شما می توانید انجام بدهید و کسب و کار خودتان را از سایر رقبا برتر و متمایز نشان دهید استفاده از فرم های نظرسنجی از مشتریان می باشد. تهیه و تنظیم این گونه فرم ها به جهت کشف ضعف های موجود در چیدمان و طراحی دکوراسیون کافی شاپ و همچنین کل موارد مرتبط با کسب و کارتان کمک زیادی خواهد کرد و به منظور شناسایی نیاز و علاقه ی مشتریان نیز مفید خواهد بود. البته شاید این گونه فکر کنید که مشتری تمایل به پر کردن چنین فرمی را نداشته باشد و یا حتی برای آن وقتی نگذارد. برای رفع این مشکل و اثر گذاری بیشتر می توانید برای بهترین و کاربردی ترین نظر ارائه شده، جایزه یا تخفیفی را در نظر بگیرید و مشتریان را ترغیب به پر کردن چنین فرمی کنید. با استفاده از این روش می توانید به مرور جزییات زیباتری را به دکوراسیون کافی شاپ خودتان بیفزایید و آن را تغییر دهید.
بدون دیدگاه