این روزها شاهد افزایش یافتن تعداد کسب و کار های مرتبط با زمینه ی غذایی هستیم که در انواع مختلف در سراسر نقاط جهان آغاز به کار نموده اند. بدون شک تمامی آن ها با هدف سود آوری اقتصادی و همچنین افزایش روز افزون تعداد مشتریان خود بیزینس خود را شروع کرده اند اما بدیهی است که همه ی آن ها از محبوبیت در بین مخاطبان برخوردار نیستند و بسیاری از این کسب و کارها پس از مدتی به آن چه از ابتدا اندیشیده اند، دست نخواهند یافت. یک رستوران موفق چه ویژگی هایی دارد؟
این اولین سوالی است که شخصی که می خواهد در این زمینه کار کند، باید در مورد آن به تمامی فکر کرده باشد و البته این سوال، پرسش مشترکی بین مشتریان و کارفرمایان است؛ زیرا مشتری نیز از خود می پرسد که کدام رستوران و با چه ویژگی هایی بهتر از دیگری است؛ پس این موضوع بسیار مهم و آگاهی از خصوصیات یک کسب و کار ایده آل می تواند زمینه های موفقیت را فراهم نماید. به همین منظور مجموعه ی سر آشپزان برتر مجری تخصصی راه اندازی رستوران در ادامه ی این مقاله به بیان هشت خصیصه ی مهم و لازم برای یک رستوران پرداخته است.
ویژگی اول : رستورانی که منتظر حضور شماست.
حتما تا به حال برایتان پیش امده که برای صرف غذا به جایی بروید و گارسون و پرسنل آن ها به سرعت به نزد شما بیایند، خوش آمد بگویند، شمع روی میزتان را روشن کنند، منو را در اختیارتان قرار دهند و منتظر سفارش شما باشند. در این هنگام به عنوان مشتری قطعا لبخند خواهید داشت و با اشتیاق غذای خود را سفارش می دهید، حال تصور کنید که به یک رستوران می روید و تا دقایقی طولانی پس از حضور شما هیچ پرسنلی به سویتان نمی آید، حال به علت شلوغی و یا هر دلیل دیگر، هیچ توجیهی نخواهد داشت و این ضعف رستوران است، اگر که منتظر شما نباشد.
ویژگی دوم: رستورانی که برای آرامش، رضایت و حریم شخصی شما احترام قائل است.
اگر یک مجموعه برای آرامش و رضایت مشتریان خود ارزش قایل باشد، این مسئله را در تمامی موارد و موضوعات و ابعاد کاری خود رعایت می نماید، از تنوع منوی غذایی گرفته تا کیفیت غذا های قابل سرو، کیفیت سرویس دهی، نحوه ی دکوراسیون کردن محیط، چیدمان وسایل و …
توجه داشته باشید که یک رستوران موفق این مسئله را در نظر گرفته است که مشتریان بتوانند از یک فضای راحت و اختصاصی برخوردار باشند و این مسئله را در خصوص نحوه ی چیدمان میز ها و فاصله ی آن ها از یکدیگر هم رعایت کرده است. اگر به یک رستوران رفتید و صدای سایر مشتریان و همچنین صدای بهم خوردن قاشق چنگال ها آن قدر زیاد بود که آرامش شما را بر هم زد و یا یک تلویزیون بزرگ برای تماشای فوتبال یا برنامه های دیگر مزاحم آرامش شما شد، بدانید که قطعا مدیریت آن رستوران به اهمیت تامین فضای اختصاصی برای مشتری فکر نکرده است. یک مجموعه ی موفق قبل از هر چیز، و قبل از توجه به ترفند های موثر در کسب درآمد بیشتر به رضایت مخاطبان خود می اندیشد و همچنین توجه داشته باشید که شما برای صرف غذا، استفاده از امکانات و محیط، برخورداری از سرویس ها و حتی بابت نشستن بر روی صندلی ها نیز هزینه پرداخت می کنید؛ پس قطعا باید از توجه، کیفیت و خدمات خوب رستوران بهره مند شوید.
ویژگی سوم: رستورانی که حرفه ای بودنش را در قالب نشانه هایی به مشتریان ابراز می کند.
گروه سر آشپزان برتر در این مقاله به شدت بر روی کلمه ی ” حرفه ای ” تاکید دارد؛ زیرا محال است که یک مجموعه حرفه ای عمل نماید ولی محبوب نشود و در ذهن مشتریان به عنوان رستوران موفق باقی نماند. حال نوبت شما است که به عنوان مخاطب در مدت زمانی که در آن محیط هستید، موارد مهم را ارزیابی کنید و یا بر اساس آنچه که دیده اید و شنیده اید یا دیگران تجربه کرده اند، بتوانید تشخیص دهید که از ویژگی های یک رستوران موفق برخوردار است یا خیر؟ قطعا شما به عنوان یک مشتری از مشاهده ی سلیقه ی خوب صاحب رستوران و برخورداری وی از ایده های جدید لذت می برید و به سادگی با توجه به محیط اطراف، می توان این نکته را فهمید.
پیشنهاد ما به شما این است که به ساده ترین و بدیهی ترین مسایل توجه داشته باشید اما جزییات را بی اهمیت ندانید. یک مجموعه ی حرفه ای بدون شک لازم است از دانش و معلومات خوب برخوردار باشد؛ برای مثال گارسون های آن رستوران بتوانند در هنگامی که مشتری از آن ها در مورد محتویات تشکیل دهنده ی یک غذا می پرسد، اطلاعات واضحی را به آن ها ارائه دهند و در مورد تمامی موارد درج شده در منوی غذایی، آگاهی داشته باشند، چنین موردی نشانه ی آن است که مدیریت آن رستوران برای آموزش دیدن و حرفه ای عمل کردن پرسنل مجموعه ی خود وقت کافی گذاشته است.
بدون دیدگاه