یکی از مواردی که می تواند در هنگام مراجعه ی مشتری به یک رستوران توجه وی را جلب نماید، پوشش و لباس پرسنل و گارسون ها می باشد. شاید استفاده از لباس های فرم یکسان برای تمام پرسنل قدیمی و غیر جذاب به نظر برسد اما همچنان از دیدگاه مشتری تدائی کننده ی نظم و هماهنگی خواهد بود. زمانی که مخاطب به یک مجموعه مراجعه می کند، اولین چیزی که نظرش را جلب خواهد کرد، ظاهر آن رستوران است و جالب است بدانید که این ظاهر تنها به دکوراسیون محیط مر بوط نمی شود بلکه می تواند نوع پوشش پرسنل را نیز شامل شود.
اگر شما به بهترین رستوران های ایرانی و فرنگی رفته باشید، حتما این موضوع را مشاهده کرده اید که تمامی آن ها سعی کرده اند با ایجاد محیطی متفاوت، استفاده از دکوراسیونی چشم نواز، استخدام نیروی کار حرفه ای لحظات خوشی را برای شما ایجاد نمایند و این استراتژی قطعا می تواند مخاطبان را به مشتریانی ثابت تبدیل نماید؛ بنابراین برای اینکه در کسب و کارتان موفق شوید باید به گونه ای عمل کنید که متفاوت و بهتر از بقیه ی رقیبان باشید و به جزییاتی که آن ها توجه نمی کنند، بها بدهید.
گروه سر آشپزان برتر مجری تخصصی راه اندازی رستوران از تمامی عزیزانی که مدیریت یک رستوران را بر عهده دارند و در این زمینه فعالیت می کنند، یک سوال می پرسد:
به نظر شما لازم است که چه پارامتر هایی را در کسب و کارتان رعایت کنید تا به یک برند بی رقیب تبدیل شوید؟
نکات مهم و تاثیر گذار در پیشرفت کسب و کار رستوران داری
در این شغل موارد زیادی وجود دارد که مخاطبان شما به آن دقت خواهند کرد. به طور کلی زمانی که یک مشتری جدید به رستوران می آید، ابتدا به ظاهر و دکوراسیون محیط رستوران و تمیزی آن دقت خواهد کرد در حالی که همزمان انتظار چشیدن طعمی خوشمزه و متفاوت از غذاها را نیز دارد. اگر رستوران شما غذا های با کیفیت و ظاهر خوبی نداشته باشد، مشتریان زیادی را از دست خواهید داد. البته حتی اگر بهترین غذا ها را سرو نمایید اما به دکوراسیون و ظاهر و پوشش پرسنل اهمیت ندهید، شک نکنید که نتوانسته اید رضایت مخاطبان را به دست آورید؛ زیرا تمامی عوامل تاثیر گذار به صورت یک مجموعه ی هماهنگ باید در کنار یکدیگر فراهم شوند. یک موضوع با اهمیت که سعی شده است در این مقاله از وب سایت گروه سر آشپزان برتر به آن اشاره گردد، نحوه ی برخورد نیروی کار رستوران شما با مشتری و همچنین نوع پوشش پرسنل می باشد؛ فرض کنید به یک رستوران مراجعه کرده اید و با استقبال گرمی از طرف پرسنل مواجه می شوید.
این نحوه ی برخورد محترمانه و حرفه ای باعث می شود که احساس بهتری داشته باشد و محیط برای شما دلپذیر تر شود. در مقابل اگر از شما استقبال خوبی به عمل نیاید و پرسنل توجه لازم را نداشته باشند، حس رضایت نخواهید داشت و دیگر به آن جا نخواهید رفت. خدمه و نیروی کار یک رستوران باید از مهارت های مختلفی از جمله فن بیان درست و نحوه ی برخورد با احترام، آداب معاشرت و… برخوردار باشند و همچنین لازم است که لباس ویژه و متفاوتی را برای آن ها تدارک ببینید.
تعیین لباس فرم و یکسان برای پرسنل رستوران
همانگونه که گفتیم هماهنگی در نوع پوشش پرسنل رستوران نشانه ی نظم و توجه به ریزترین نکات توسط مدیریت می باشد. تهیه کردن یک لباس فرم مناسب و یکسان برای نیرو های کار باعث می شود که افراد از لحاظ ظاهری هماهنگی بیشتری داشته باشد و نظم بهتری در کار ایجاد خواهد شد. بر این اساس می توان برای افراد مختلف به تفکیک بخش های رستوران و وظایف آن ها لباسی با رنگ های متفاوت در نظر گرفت.
- توجه داشته باشید که مشتریان به تمیزی و نوع لباسی که پرسنل استفاده می نمایند، دقت خواهند کرد؛ بنابراین این لباس باید به صورت مرتب شسته و اتو زده شود.
- دقت نمایید که صرفا فقط داشتن یک لباس خوب برای نیروی کار کافی نمی باشد، بلکه شما باید قبل از استخدام پرسنل، قوانین و مقرراتی را تعیین کرده و از آن ها بخواهید که در کارشان این موارد را رعایت کنند؛ برای مثال در این مقررات باید مشخص شود نظافت و بهداشت فردی پرسنل به چه صورت باشد و در کارشان چه مواردی را باید رعایت کنند.
- استفاده از پوشش های مناسب برای نیروی کار رستوران ضروری است، به گونه ای که پوشش خانم ها نسبت به آقایان باید دارای تفاوت هایی باشد.
بدون دیدگاه