اگر شما تا حدی با بیزینس رستوران داری آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که مدیریت چنین کسب و کاری کار آسانی نمی باشد و چالش ها و دغدغه های زیادی را برای فرد مدیر به همراه خواهد داشت؛ بنابراین این مسئله مطرح می گردد که یک مدیر حرفه ای باید مهارت ها و آگاهی های به خصوصی را در حوزه ی کسب و کار خویس کسب نماید تا بتواند بهترین عملکرد و نتیجه را از آن خود کند که طبیعتا در ادامه موجب موفقیت رستوران و جلب رضایت مشتریان و کسب محبوبیت بیشتر خواهد شد. گروه سر آشپزان برتر مجری تخصصی راه اندازی رستوران در این مقاله می خواهد به صورت تخصصی به بررسی این موضوع بپردازد که چه روش ها و ترفند هایی لازم است توسط مدیران حرفه ای رستوران ها رعایت و اجرایی شود تا نتیجه ای هیجان انگیز حاصل گردد؟
کسب شناخت کافی نسبت به حقوق مشتریان رستوران و اخلاق مداری
آگاهی از این مطلب و احترام به حقوق مشتری از جمله اولین مهارت های لازم برای مدیر چنین کسب و کاری است. اگر در هر مرحله ای از کارتان اشتباه و خطایی رخ داد که باعث ضرر دیدن مشتری و مخاطب شما شد، باید این ضرر به بهترین صورت جبران شود و این نوع طرز فکر که با بازگشت وجه و یا جبران خسارت، سود رستوران شما کاهش می یابد صرفا اشتباهی بیش نخواهد بود؛ بنابراین همواره به این جمله توجه داشته باشید که همیشه حق با مشتریان شما می باشد و رمز ماندگاری و موفقیت بیزینس شما جلب اعتماد و رضایت هر چه بیشتر مخاطبان است.
آگاهی از وظیفه ی مهم مدیریت رستوران
کار هایی که به صورت گروهی انجام می شوند؛ مانند امور موجود در رستوران ها باید به اعضا و پرسنلی مسئولیت پذیر و کاملا هماهنگ سپرده شوند و در غیر این صورت کل کسب و کار با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. کاری که شما به عنوان مدیریت حرفه ای رستوران باید انجام بدهید، این است که نقض هایی که در کار وجود دارد را شناسایی کرده و راه حل مناسب برای آن را تعیین نمایید. به عنوان یک مدیر و رهبر باید بر کار تمامی پرسنل مجموعه ی خود نظارت داشته باشید و مشکلاتی را که آن ها در کارشان دارند، برطرف نمایید؛ پس وظیفه ی مهم شما ایجاد هماهنگی بیشتر بین اعضای مجموعه می باشد.
شناسایی، کشف و بر طرف سازی نقاط ضعف رستوران
مدیران حرفه ای همیشه به دنبال این هستند که کارشان از سایر رقبا متمایز باشد و برتری خود را نسبت به آن ها حفظ نمایند. برای بهترین بودن علاوه بر این که باید به کار پرسنل و کارمندان توجه داشت، لازم است که به پارامتر های موثر در پیشرفت نحوه ی عملکرد مجموعه نیز دقت کرد. یکی از مناسب ترین و راحت ترین راه ها برای شناسایی مشکلات و نقص های کسب و کار رستوران نظرسنجی از مخاطبانتان می باشد؛ بنابراین با تهیه ی فرم های لازم و در اختیار مشتریان قرار دادن آن ها اطلاعات مفیدی را به دست خواهید آورد. با برطرف کردن نقاط ضعف و ایرادات در نهایت می توانید مدیریت حرفه ای رستورانی را بر عهده داشته باشید که بیش از پیش مورد توجه و پسند مخاطبان قرار خواهد گرفت.
تعیین استراتژی تبلیغات برای رستوران
یکی از ترفند های مدیریت حرفه ای، تعیین استراتژی اصولی، کاربردی و دقیق برای تبلیغات موثر می باشد. هر کسب و کاری با توجه به حوز ی کاری خود، می تواند به شیوه های مختلفی خود را در نزد مخاطبان و عموم تبلیغ نماید؛ برای مثال می توانید تبلیغات اینترنتی برای رستوران خود داشته باشید و یا از سامانه های اس ام اس و ….. استفاده نمایید. با توجه به راه های متفاوتی که برای تبلیغات وجود دارند، ممکن است بخشی از سرمایه ی شما به دلیل نامناسب بودن شیوه ی تبلیغاتی هدر برود و این وظیفه ی مدیریت حرفه ای رستوران است که با تحلیل و بررسی شرایط فعلی و در نظر گرفتن بودجه، بهترین و مناسب ترین شیوه ی تبلیغاتی را انتخاب کرده و به بهترین شکل ممکن اجرا نماید.
گروه سر آشپزان برتر می تواند با بررسی نحوه ی عملکرد شما مدیر محترم در خصوص کسب و کار اختصاصیتان و پس از تشخیص کم و کاستی ها و نیاز سنجی دقیق از بیزینس شما، مجموعه ای از راهکارها و ترفند های مناسب را به عنوان مشاوره ی اصولی برای پیشبرد و پیشرفت رستوران ارائه دهد . در صورتی که متقاضی بهره مندی از راهنمایی های کارشناسان ما هستید، از طریق شماره های موجود در این سایت با ما تماس بگیرید.
بدون دیدگاه